Ile książek przeczytałam? [Podsumowanie 2017]

Cześć, hej i czołem! Rok 2017 dobiegł już końca, więc stwierdziłam, że małe podsumowanie czytelnicze byłoby bardzo dobrym rozwiązaniem. Chcę się z Wami podzielić nie tylko czytelniczymi wynikami, a także tymi związanymi z serialami (pojawią się one jednak w odrębnym wpisie). Bez przedłużania- zapraszam! 


Łącznie przeczytałam 47 książek. Bardzo cieszę się z tego wyniku,  bo patrząc na 33 zeszłorocznych tytułów, jest to całkiem spora różnica. Znalazło się tu wiele pozycji, które niezwykle mi się spodobały, ale było też kilka takich, które ominęłabym szerokim łukiem, gdybym miała taką możliwość. Teraz przedstawię wam wszystkie pozycje, z którymi się zapoznałam:

1.     ,,Autobiografia, w której decydujesz ty” Neil Patrick Harris (klik)
2.     ,,Akademia wampirów” Richelle Mead (klik)
3.     ,,Akademia wampirów: W szponach mrozu” Richelle Mead (klik)
4.     ,,Biblioteka dusz” Ransom Riggs
5.     ,,Baśnie osobliwe” Ransom Riggs
6.     ,,Brama na drodze” Janina Zającówna
7.     ,,Czas cudów” (klik)
8.     ,,Dziady II” Adam Mickiewicz
9.     ,,Dziedzictwo mroku” Bree Despain
10.  ,,Dary anioła: Miasto kości” Cassandra Clare
11. ,,Dary anioła: Miasto popiołów” Cassandra Clare
12.  ,,Fałszywy pocałunek” Mary E. Pearson (klik)
13. ,,Felix, Net i Nika oraz orbitalny spisek” Rafał Kosik
14. ,,Flawia de Luce: Zatrute ciasteczko” Alan Bradley (klik)
15.  ,,Gone 5- ciemność” Michael Grant
16.  ,,Harry Potter i kamień filozoficzny” J.K. Rowling
17. ,,Harry Potter i przeklęte dziecko” J.K. Rowling, Jack Thorne i John Tiffany
18. ,,Jutro” John Marsden (klik)
19. ,,Królowa zbrodni” Andrew Wilson (klik)
20. ,,Kochani, dlaczego się poddaliście?” Ava Dellaria
21. ,,Lekcje z pingwinem” Tom Michell (klik)
22. ,,Mały książę” Antoine de Saint-Exupéry
23.  ,,Moja siostra Rosa” Justine Larbalestier (klik)
24.  ,,Magiczne drzewo: Świat ogromnych” Andrzej Maleszka
25. ,,Murder Park” Jonas Winner (klik)
26. ,,Neu Freunde”
27. ,,Nawiedzony dom” Joanna Chmielewska (klik)
28. ,,Niedoskonały cud” Andrea de Carlo (klik)
29. ,,Opium w rosole” Małgorzata Musierowicz (klik)
30. ,,Okrucieństwo” Scott Bergstrom (klik)
31. ,,Odległość między mną a tobą” Jennifer E. Smith (klik)
32. ,,Opowieść wigilijna” Charles Dickens (klik)
33. ,,Prawdodziejka” Susan Dennard (klik)
34. ,,Pan Samochodzik i templariusze” Zbigniew Nienacki
35. ,,Percy Jackson- Klątwa Tytana” Rick Riordan
36. ,,Podtrzymując wszechświat” Jennifer Niven (klik)
37. ,,Piękne istoty” Kami Garcia i Margaret Stohl
38. ,,Pamiętniki wampirów- pamiętniki Stefano (tom 1,2,3)” L.J. Smith
39. ,,Rzeka” Ewa Grodecka
40. ,,Srebrne oczy” Scott Cawthon i Kara Breed-Wrisley (klik)
41. ,,Smocza straż” Brandon Mull
42. ,,Simon oraz inni homo sapiens” Becky Albertalli (klik)
43. ,,Studium w szkarłacie” Arthur Conan Doyle
44. ,,Szklany tron” Sarah J. Maas (klik)
45. ,,Serce Neftydy” Marcin Szczygielski (klik)
46. ,,Tajemnica mirtowego pokoju” Wilkie Collins (klik)
47.  ,,Uroczysko- podziemie” Colin Meloy

Patrząc na te pozycje mogę stwierdzić, że w tym roku górowała u mnie fantastyka, co wcale mnie nie zaskoczyło, ponieważ uwielbiam ten gatunek! W przyszłym roku planuję jednak częściej sięgać po kryminały, ponieważ niezwykle się do nich zachęciłam.

W 2017 roku poznałam wiele książek, które pokochałam i polecam je innym przy wielu okazjach (na przykład ,,Murder park", który przypadł mi do gustu w stu procentach). Wciąż jednak nie przekonałam się do polskiej literatury, co z resztą doskonale widać, bo książek spod pióra polskich autorów przeczytałam niezwykle mało. Jedyną ojczystą książką, która mi się faktycznie spodobała, była ,,Brama na drodze”.


NAJLEPSZA KSIĄŻKA 2017 ROKU


I nad tym musiałam się troszkę zastanowić, ponieważ naprawdę dużo tegorocznych pozycji przypadło mi do gustu i było na całkiem wysokim poziomie. Wybranie tej jednej jedynej było ogromnie trudne, więc zdecydowałam się na trzy tytuły.

Pierwszym z nich jest ,,Murder Park” Jonasa Winnera. Powieść ta porwała mnie od pierwszej strony. Styl pisania autora, sama historia tak bardzo mnie urzekły, że z ręką na sercu mogę ją mianować jedną z lepszych książek tego roku. Jej recenzja jest na blogu, więc szczegółowa opinia o tej pozycji jest w niej zawarta!

Drugą książką jest ,,Studium w szkarłacie” Arthura Conan Doyle’a. W prawdzie skończyłam ją czytać w ostatnim dniu tego roku, jednakże okazała się tak dobra i wciągająca, że nie byłam w stanie jej tutaj nie umieścić. Styl pisania autora jest genialny, cała historia jest genialna, a moja miłość do Sherlocka przez tę pozycję diametralnie wzrosła. Jak na razie jest to najlepszy kryminał mojego życia.

Trzecią pozycją jest ,,Smocza straż” Brandona Mulla. Wybrałam tę książkę ze względu na czas mojego oczekiwania na ponowne zawitanie w tej krainie. Kończąc czytać ,,Baśniobór” trzy lata temu odczuwałam niezwykłą pustkę, a ,,Smocza straż” ją wypełniła i na nowo wzbudziła moją miłość do całego magicznego świata. Nie jest to może lektura idealna, ale dla fana przygód Kendry i Setha to coś, po co naprawdę warto sięgnąć!


NAJGORSZA KSIĄŻKA 2017 ROKU


Tutaj poszło mi o wiele łatwiej, chociaż i tak stanęło przy dwóch pozycjach. Jedna z nich zawiodła mnie tym, że przy reszcie serii, wypada strasznie słabo. Mowa tu o ,,Harrym Potterze i przeklętym dziecku”. Od ,,Harrego” rozpoczęła się moja duża przygoda z czytaniem, a ta książka (właściwie scenariusz) miałam wrażenie, że pozbawiła magii cały cykl o chłopcu czarodzieju. Było to coś tak tandetnego i raniącego moje Potterheadowskie serduszko, że po prostu brak mi słów. Z opinii zaufanej mi osoby wiem, że przedstawienie jest o wiele lepsze i tylko to ratuje tę pozycję w moich oczach.

Druga pozycja to totalna katastrofa pod każdym względem - ,,Niedoskonały cud” Andrea de Carlo. Nie chcę jeszcze raz pisać o tej książce, dlatego zapraszam do jej recenzji. Ta historia była jedną wielką męczarnią, w której znalezienie plusów zajęło mi niezwykle dużo czasu. Gdybym mogła cofnąć czas, to nawet nie rozważałabym jej przeczytania.


PLANY NA ROK 2018

Nie oszukujmy się, każdy z nas co roku składa sobie różne obietnice, które stara się dotrzymać.Oficjalnie postanawiam, że przeczytam co najmniej 60 książek. W tym roku udało mi się przeczytać o czternaście pozycji więcej niż w poprzednim, więc w następnym przeczytam o kolejne czternaście więcej. Przynajmniej mam taką nadzieję!

Chcę się również podjąć wyzwania ,,Przeczytam tyle, ile mam wzrostu”. Polega ono na mierzeniu grzbietu każdej przeczytanej książki, aby potem porównać to do własnego wzrostu. Wydaje mi się to całkiem ciekawe, więc do dzieła!

I ostatnim postanowieniem na rok 2018 jest….. czytanie więcej kryminałów! Zakochałam się w tym gatunku wraz z ,,Flawią de Luce” jednakże ten rok nie był rokiem zagadek i tajemnic. Mam nadzieję, że w przyszłym roku nadrobię zaległości i oddam się kryminałom na długi czas.

Mam nadzieję, że nie zanudziłam Was tym postem, ponieważ nie takie były moje zamiary. Tak się prezentuje mój rok 2017 pod względem książek, a jego wygląd pod względem seriali poznacie już niedługo. Ile książek Wam udało się przeczytać w tym roku?

I na sam koniec- Szczęśliwego Nowego Roku! Mam nadzieję, że będzie on obfity w radość, książki, przyjaciół i wszystko co najlepsze!






//h.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Książkowce , Blogger